Kjøps- og leveringsbetingelser
Vilkår Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger som kunden (heretter kalt «du») foretar hos Sesam AS (organisasjonsnummer 976030788 ), heretter kalt «Sesam AS«, «oss» eller «vi» på Food Butikks nettside, telefon eller via bestillingsskjemaet i katalogen (heretter kalt «Nettsiden»). Food Butik Sweden AB (organisasjonsnummer 559221-7391
) er plattformleverandør for nettbetaling og tekniske IT-tjenester (heretter kalt «Food Butik»).
Priser
Prisene som oppgis på nettstedet er oppgitt inklusive merverdiavgift. Prisene oppgis alltid i «kassen» før kjøpet, der både MVA og fraktkostnader vises.
Personopplysninger
De opplysninger som registreres hos oss i henhold til reglene i GDPR: Navn, adresse, kontaktpersoner, e-post, telefonnummer og leveringsadresser. Vi kan ha en garantiforpliktelse overfor deg for det arbeidet vi har utført. Hvis du ønsker det, kan du be om et registerutdrag fra oss for å se hvilke opplysninger vi har lagret om deg. Vi er forpliktet til å korrigere opplysninger som er uriktige, ufullstendige eller misvisende.
Vår behandlingsansvarlige for personopplysninger er: info@sesamburger.no
Personopplysninger er beskyttet mot eksterne brudd. Du har rett til én gang per kalenderår å bli informert om hvilke personopplysninger vi behandler om deg, uavhengig av hvordan de ble samlet inn. Hvis du ønsker slik informasjon, kan du sende en skriftlig forespørsel til oss. Forespørselen må sendes i rekommandert brev, og kan ikke sendes via e-post. Forespørselen skal sendes til adressen vår nedenfor.
Hvis personopplysningene dine behandles i strid med personopplysningsloven, har du rett til å be om at personopplysningene dine rettes, sperres eller slettes. Personopplysningene dine kan ikke behandles for direkte markedsføringsformål hvis du motsetter deg slik behandling. Du har når som helst rett til å trekke tilbake ditt samtykke til behandling av personopplysninger.
Som kunde hos oss kan du motta e-post knyttet til bestillingen din, betaling eller annen kommunikasjon du har initiert, samt informasjon, nyhetsbrev eller tilbud om våre kundeforhold. E-post fra tredjeparter eller varer eller tjenester som ikke er direkte relatert til vår virksomhet, er ikke tilgjengelig. Ved automatisk utsendelse kan du som kunde enkelt melde deg av via lenken i e-posten. Dette kan gjøres uten behov for innlogging eller lignende som kunde.
Vi forplikter oss til ikke å utlevere eller selge personopplysninger som vi samler inn fra våre kunder. Vi samler kun inn de opplysningene vi trenger for å behandle bestillingen din, og opplysningene brukes kun av oss selv og de samarbeidspartnerne vi bruker for å gjennomføre kjøpet.
For at vi skal kunne tilby deg Klarnas betalingsmåter, må vi dele noen av personopplysningene dine med Klarna, for eksempel kontakt- og bestillingsinformasjon, slik at Klarna kan vurdere om du kan tilbys Klarnas betalingsmåter og tilpasse betalingsmåtene for deg.
Du finner mer informasjon om Klarna her. Bruken av disse opplysningene reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernpolicy.
Bestilling
Hos Sesam AS kan du bestille produktene via vår hjemmeside. Vi selger også våre produkter direkte over disk i vår butikk i Elgeseter Gate 1 7030 Trondheim. Noen produkter har et minimumsantall. Noen av produktene som vises i nettbutikken kan være utsolgt, i så fall vil kjøpesummen bli returnert.
Betalingsalternativer
På nettsiden kan du velge mellom flere ulike betalingsmåter. Velg den metoden og leveringsmåten som passer deg best når du kommer til kassen før du bekrefter kjøpet. Mindreårige (under 18 år) kan ikke foreta kjøp uten foreldrenes tillatelse. Som plattformleverandør benyttes Food Butikks bankkonto ved alle betalinger på nett.
Sikre betalingsløsninger Dine personopplysninger, kortnummer og passord lagres ikke. FoodButik kan i unntakstilfeller be banken om å bekrefte bestillingen muntlig. I så fall vil banken kontakte deg ut fra de opplysningene som er lagret i banken og be deg om å bekrefte bestillingen. Sørg for at personopplysningene som er registrert hos banken din er oppdaterte, slik at banken din kan nå deg.
Av sikkerhetshensyn må du sørge for at det registrerte telefonnummeret ditt er korrekt. Nummeret og e-postadressen din vil bli brukt til informasjon om bestillingen din.
Klarnas betalingsalternativer:
Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betalingen skjer direkte til Klarna:
Betal innen 14 dager: Betalingsfristen er 14 dager fra varen er sendt. Vilkårene for å betale innen 14 dager finner du her.
Konto: Klarna Konto er en kontokreditt som tilbys av Klarna, og som gjør det mulig for låntakeren å foreta månedlige avbetalinger på minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det totale kredittbeløpet som er brukt eller i henhold til vilkårene som er godkjent i kassen. Du finner mer informasjon om Klarnakontoen, inkludert generelle vilkår og den standardiserte europeiske forbrukerkredittinformasjonen, her.
Du kan finne mer informasjon om Klarna her og lese deres brukervilkår her. Bruken av disse opplysningene reguleres i henhold til gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
Leveringstjeneste
Sesam AS tilbyr en leveringstjeneste for et bestemt område mot en viss avgift. Gebyret for leveringstjenesten varierer avhengig av avstanden, og gebyret fastsettes før betaling. Hvis en bestilt vare er i restordre, vil vi informere deg om estimert leveringstid slik at du kan godkjenne en senere levering eller kansellere bestillingen.
Vi tar ansvar for varer som blir skadet eller kommer bort når varene leveres til deg. Hvis varen kommer bort eller du oppdager at forsendelsen er skadet under transport, ber vi deg melde fra om dette til vår kundeservice 4773531033.
Angrerett
Hvis du vil benytte deg av angreretten, må du sende oss en tydelig melding om at du vil angre kjøpet (f.eks. et brev sendt per post eller e-post). Det skal tydelig fremgå hvem som er avsender og hva angreretten gjelder. Send meldingen til vår kundeservice på info@sesamburger.no
For at du skal kunne benytte deg av angreretten i tide, må du sende oss angrerettsmeldingen før utløpsdatoen.
Vi vil bruke samme erstatningsbetalingsmetode som du brukte for den første transaksjonen, med mindre du uttrykkelig ber om noe annet. Refusjonen vil ikke koste deg noe.
Du må betale de direkte kostnadene ved å returnere varene. Du er ansvarlig for varens reduserte verdi som følge av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
Forbrukerklager
For at en mangel skal omfattes av reklamasjonsretten, må den være opprinnelig, dvs. at det har vært en mangel ved produktet fra begynnelsen. Ved en reklamasjon er det opp til deg som forbruker å bevise og sannsynliggjøre at mangelen var til stede i produktet fra begynnelsen. Du kan lese mer om forbrukerkjøp på www.konsumentverket.se.
Tvister
I tvister der kjøperen er en privatperson, har vi som policy å alltid følge anbefalingene fra Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Tvister mellom to eller flere personer avgjøres vanligvis i svenske domstoler.
Force majeure
Butikken er fritatt for straff for unnlatelse av å oppfylle visse forpliktelser i denne kontrakten hvis unnlatelsen skyldes unnskyldende omstendigheter som angitt nedenfor og omstendighetene hindrer, forhindrer eller forsinker oppfyllelsen. Som slik unnskyldende omstendighet regnes b. myndighetshandling eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikt, blokade, streik, terror, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller storulykke. Som force majeure regnes også myndighetsbeslutninger som påvirker markedet og produktene negativt, for eksempel restriksjoner, advarsler, salgsforbud osv.
Diverse
Vi tar forbehold om skrivefeil, feilaktige priser, spesifikasjoner og tekniske data. Hvis du er i tvil eller har spørsmål, er du velkommen til å kontakte kundeservice.
Sesam AS
Elgeseter Gate 1 7030 Trondheim
Telefon: 4773531033
Org.nmr: 976030788
Aktiviteter:
MVA-nummer: SE559221739101
E-post: info@sesamburger.no